.

Календар подій

1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Поради для ефективного навчання дитини вдома

1.Режим дня


Дитині дуже важко буде повертатися до навчальних буднів, якщо зараз її графік сильно зсунеться.Раціонально скомпонований режим дозволить попередити дратівливість, збудливість і збереже працездатність дитини протягом дня.Якщо ви помітили, що ваша дитина сильно втомлюється, до кінця дня стає млявою і нервовою, а успішність страждає, постарайтеся правильно організувати її режим, і негативні симптоми, швидше за все, зникнуть самі.
Найбільший вплив на стан здоров'я школяра мають кількість і якість сну, харчування і рухова активність.
Важливо розуміти, що карантин – це не канікули. Тому робочий день учня має максимально походити на звичайний день в школі за насиченістю. Тільки тоді повернення до школи не буде стресовим і пройде комфортно.
Сон.
Людині необхідно задовольняти відповідно віку потребу у сні, тому що в іншому випадку створюються передумови для виникнення захворювань. Скорочення ж тривалості сну, як відомо, сприяє виснаженню нервової системи, ослабленню здоров’я. Школярі  стають  збудженими, знижується працездатність. Щоб забезпечити достатньо глибокий сон, необхідно привчати дитину лягати спати і вставати завжди в один і той же час- практикувати перед сном 20—30-хвилинні прогулянки на свіжому повітрі. Останнє споживання їжі має бути не пізніше ніж за 2год. до сну. В цей же час  слід припинити заняття, що потребують сильного розумового чи емоційного навантаження (гучні ігри, перегляд фільмів і т. п.). Рекомендована тривалість сну становить: для учнів У 1-4 класів - 10-10,5 год., 5-7 класів - 10,5 годин,6-9 класів  9-9,5 годин, 10-11 класів - 8-9 годин.
Першокласникам рекомендується організовувати денний сон тривалістю до 2 годин.
Дитина повинна спати в окремій кімнаті, індивідуальному ліжку, яке має бути з рівною поверхнею, що не прогинається,  на низькій подушці або без неї, що сприяє оптимальному положенню тулуба.
Харчування.
Правильно організований режим харчування грунтується на виконанні певних вимог. Важливе значення має дотримання графіку прийомів їжі, а також і інтервалів між ними. Проміжки між прийомами їжі у школярів не повинні бути більше 3,5-4 годин.
Школярам рекомендується 4-5-разове харчування.
При цьому раціон має бути збалансованим за складом, містити необхідну кількість білків, жирів, вуглеводів, харчових волокон, вітамінів та  мінералів.
Приймати їжу дитина повинна не поспішаючи, в спокійній обстановці; зовнішній вигляд і запах страв, сервірування столу повинні викликати в неї позитивні емоції і сприяти апетиту.
Ігри та прогулянки.
Для правильного розвитку дитини важлива фізична активність. День потрібно планувати так, щоб у школяра вранці була можливість зробити зарядку, вдень - погуляти на свіжому повітрі, погратися, а ввечері, під час виконання домашніх завдань, робити невеличкі фізкультхвилинки. Тривалість прогулянок, рухливих ігор та інших видів рухової активності повинна складати як мінімум 3-3,5 години в молодшому віці і 2,5 години у старшокласників. Але потрібно враховувати, що фізичне перезбудження може стати перешкодою для навчання, а також причиною важкого засинання у дітей.
Нижче наводимо режим дня школяра, рекомендований дитячими психологами та гігієністами:
7:00 - Підйом.
7:00-7:30 - Зарядка, умивання.
7:30 - Сніданок.
8:00-13:30 - Заняття в школі.
13:30-14:00 - Обід.
14:00-15:45 - Рухливі ігри, прогулянки, проведення часу на свіжому повітрі.
15:45-16:00 - Полудень.
16:00-18:00 - Самопідготовка, виконання домашнього завдання.
18:00-19:00 - Вільний час, відпочинок.
19:00-19:30 - Вечеря.
19:30-20:30 - Вільний час, робота по дому.
20:30-21:30 - Вечірня прогулянка.
21:30-22:00 - Підготовка до сну.
22:00 - Сон.
Правильно  організований день школяра швидко приносить позитивні зміни в його настрій, самопочуття і успішність, що позитивно позначиться на його розвитку!
2.Сформувати графік занять
Для ефективної організації навчального процесу вдома необхідно сформувати щоденний розклад занять, щоб дитина знала, який об’єм робіт її чекає. Наочність графіку допоможе учневі орієнтуватись та навчитись організовувати свій час, тому створити стенд або плакат із розкладом стане хорошою ідеєю. Можна залучити дитину до процесу створення – це полегшить включення в режим.
Графік повинен бути підлаштований під індивідуальні особливості дитини. Обсяг робіт має бути достатнім для засвоєння матеріалу, але не занадто великим, щоб учень з легкістю сприймав інформацію.
Звісно, ранок – це найоптимальніший час для навчання, але все залежить від особливостей Вашої дитини.
3.Організація робочого простору
На ефективність навчання дуже впливає робоче місце. Тож, щоб дитина могла зосередитися на виконанні завдань, потрібно забезпечити її комфортним та зручним робочим місцем. Адже навчання на дивані або лежачи в ліжку, буде сприяти відволіканню і шкодити здоров’ю дитини. Тому виберіть окремий куточок у будинку та обладнайте його.
Для проходження онлайн-програм у дитини має бути можливість працювати з персональним комп’ютером чи ноутбуком, а також стабільне з’єднання з Інтернетом. Крім того, учень повинен мати місце в робочій області для всього, що може знадобитися протягом типового шкільного дня (ручки, олівці, зошити, блокноти, калькулятор тощо).
Кімната, в якій дитина буде займатися навчальною діяльністю, має добре вентилюватися, щоб школяр міг дихати чистим повітрям, а не пилом, який накопичується за цілий день в погано вентильованому приміщенні.


4.Концентрація дитини
Середовище, що не відволікає увагу, дозволить школярам навчатися ефективно та допоможе почуватися більш спокійно. Тож під час виконання завдань дитиною намагайтеся забезпечити відсутність сторонніх шумів — вимкніть сповіщення мобільного телефону, комп’ютера, телевізор та радіо, голосно не розмовляйте.
5.Регулярні перерви
Під час виконання завдань важливо кожні 25-30 хв робити короткочасні перерви для виконання зорової гімнастики, випивання склянки води тощо. А кожні 45-60 хв — влаштовувати перерви протягом 10-15 хвилин, щоб розім’яти руки та ноги (танці, заняття спортом), уникнути перенапруження очей від комп’ютерного монітору та залишатися сконцентрованим.
Навчання невеликими блоками дозволяє мозку краще зрозуміти та зберегти інформацію. А фізична активність покращує кровообіг, активізує фізіологічні процеси, що сприяють сприйняттю, відтворенню й опрацюванню інформації.
Необхідно включити в розминку також вправи для поліпшення постави й зменшення навантаження на спинку дитини.
Дуже важливо, щоб під час відпочинку дитина уникала перебування перед монітором (не гортала стрічку новин у соціальних мережах, не переглядала відео та не грала в комп’ютерні ігри), щоб її оченята могли повноцінно відпочити.
6.Чергування онлайн-навчання з іншими видами освітньої діяльності
Бажано включати в навчальний час не лише слухання онлайн-лекцій чи виконання завдань на комп’ютері, а й роботу в зошиті, читання книг, створення проектів, спостереження, експериментування.
І не забувайте влаштовувати перевірку знань після засвоєння інформації — нехай дитини відповідає на запитання, переказує, проходить тести, робить контрольні та олімпіади. При цьому «вимірюйте» успішність навчання якісними, а не кількісними показниками. Критеріями можуть бути розуміння правил, точність виконання математичних операцій, грамотність письма тощо. Це орієнтує дитину на реальний результат, а не його імітацію.
7.Мотивація
Мотивація може бути різною — зовнішньою (заохочення, як-то дозвіл погратися на комп’ютері, купити іграшку тощо) та внутрішньою — власне пізнавальний інтерес дитини (який підвищується від підтримання допитливості дитини, похвали за її досягнення тощо).
Звісно, ви можете поєднувати обидва види мотивації, але більш ефективним для дитини буде вироблення саме внутрішньої.
Пам’ятайте: ваші заохочення та уважність показують дитині, що ви пишаєтесь її роботою і її зусилля не залишаються непоміченими.
8.Комунікація
Мова йде про спілкування батьків з іншими батьками, вчителями чи фахівцями. Також важливе спілкування дітей з однолітками чи іншими особами, які мають певний авторитет в їх очах.

 


Можна об’єднатися й створити групу, де будете ділитися корисними ресурсами та досвідом. При цьому в дітей може бути власна група, де вони зможуть ставити запитання, допомагати один одному вирішувати завдання, ділитися враженнями тощо.
При цьому, важливо розуміти, що успіхи Вашої дитини індивідуальні, і порівнювати їх з іншими не потрібно.
9.Залучення батьків до процесу навчання
Залишайтеся причетними до дистанційного навчання вашої дитини, допоможіть їй скласти графік, розібратися з цілями та курсами, налагодити режим дня.
Молодші школярі, крім того, на початку онлайн-навчання потребують значної допомоги від дорослих. Батькам, можливо, буде потрібно допомогти дитині увімкнути пристрій, увійти в додаток, прочитати інструкції, натиснути в потрібному місці, ввести відповіді тощо.
Однак пам’ятайте: чим старшою є дитина, тим більше вона має займатися самостійно. З сьомого-восьмого класу варто підключатися до його занять лише за потреби. Підлітки цілком здатні самостійно опановувати матеріал, здавати тести та організовувати своє навчання. Тож створіть дитині такі умови, в яких вона буде відчувати свою відповідальність за навчання.

 

.